17 Mart 2016 Perşembe

TOPKAPI SARAYI KONYALI LOKANTASI

Geçtiğimiz pazar günü sevgili Yasemin biricitinyeri.blogspot.com un sahibi Topkapı Sarayı Konyalı Lokantasına tadıma davet etti.Davete icabet etmek gerekir.

Konyalı Lokantasının Tarihçesinden bahsetmek istiyorum.Konya'nın Doğanbey ilçesinden 1895 yılında çıkan büyük dede Hacı AHMET Doyuran 1897'de dört masa ve 16 sandalye ile Sirkeci'de 'Konya Lezzet Lokantası' adıyla mütevazı bir aşçı dükkanı açar.Bir süre sonra lokantaya damadı Mustafa Doğanbey'e devreder.

Lezzet ve temizliğin temsilcisi olarak kısa sürede tanınan lokanta zaman içinde İstanbul mutfağı denince  akla ilk gelen isimlerden birine dönüşecektir. Konyalı'nın şöhreti 1940'lardan sonra Nurettin Doğanbey'in çabalarıyla Türkiye'ye yayılır.Yerli yabancı devlet adamlarının kral ve kraliçelerin,sanatçıların uğrak yeri olur.

Bugün Doğanbey Ailesi'nin dördüncü kuşağından Mehmet Eren Doğanbey tarafından işletilen kuruluş 1924-2006 yılları arasında ulu önder Atatürk'ten, İngiltere Kraliçesi Majeste Elizabeth II'ye Pakistan başkanı Benazir Butto'dan Amerika eski başkanı Richard Nixon'a kadar dünyanın dört bir yanından gelen pek çok devlet büyüğünü ünlü sanatçıları Kral ve Kraliçeleri ağırlama onuruna ermiştir.

Bu lezzet yolculuğunun başarı sırrını Konyalı’nın 5. Kuşak temsilcisi Can Doğanbey şöyle anlatıyor; '' Konyalı bizlere bir kültür mirası gibi, 117 yıldır aynı mirasa özenle sahip çıkmak için aralıksız çalışıyor, sürekli hizmet standartlarımıza yenilikler sunuyoruz. Konyalı artık yalnızca bize ait bir marka değil Türkiye'yi gururla yansıtan bir kültür mirası ve biz bu mirasa özenle hizmet etmeye çalışıyoruz. Konyalı Restaurantolarak Ulu önder Atatürk'ten, İngiltere Kraliçesi Majeste Elizabeth II' ye, Pakistan Başkanı Benazir Butto'dan Amerika eski başkanı Richard Nixon'a kadar dünyanın dört bir yanından gelen pek çok devlet büyüğünü, ünlü sanatçıları Kral ve Kraliçeleri ağırlama onuruna eriştik ve sayısız uluslararası ödüle layık görüldük. Bu yalnız bizim değil, bizleri 119 yıldır ziyaret eden misafirlerimizle ortak başarımızdır ve misafirlerimizin ailemize emanetidir. Bu emanete layık olmak için sürekli çalışıyoruz. Yalnızca mekanımızda değil çalışanlar olarak da Dünya standartlarında en iyiyi sunmak üzere kendimizi de geliştiriyoruz, misal ailemiz, bende dahil Dünya’nın restorancılık anlamında sayılı üniversitelerden olan “LesRochesInternationalSchool of Hotel Management” mezunudur.
Her gün binlerce yerli yabancı turiste geleneksel Türk mutfağımızı en iyi şekilde sunmak üzere ilk günkü heyecanımız ile kapılarımızı açıyoruz. Bunların karşılığında ise misafirlerimizden aldığımız teşekkürler bizlere sunulan en büyük ödül oluyor.’’
Sizleri de İstanbul’un eşsiz manzarası eşliğinde tarih kokan bir lezzet yolculuğu deneyimlemek için Topkapı Sarayı’nda Konyalı Lokantası’na bekliyoruz.

Mekana girdiğimizde şerbetlerle karşılandık.Deniz manzaralı şık masalarda ilk önce Osmanlı Şerbetlerin den  kakuleli limon şerbeti,Gül şerbeti,ve Saray şerbeti tadımından sonra  zeytinyağlı tabağına geçildi.

Zeytinyağlı tabağında,Zeytinyağlı Kereviz,İmam bayıldı,
                                             ve yaprak sarması hepsi  çok lezzetliydi.

Ispanaklı Börek ve Etli Karalahana Sarması

Salata

Ana yemek sunumunu  çok beğendik çok şık

Kuzu tandır ,keşkek,beğendi ve iç pilav lezzeti tadı muhteşem mutlaka yemelisiniz.

Ve tatlı olarak portakallı baklava,cevizli baklava,kayısı ve incir tatlısı
                  sütlaç ve aşure benim favori tatlım portakallı baklavayı mutlaka denemelisiniz.

Kahve sunumuyla şahanee

Topkapı Sarayı Konyalı Lokantası  çalışanlarına ,şeflerine ve bizleri ağırlayan Can beye bu güzel günde bizlerle oldukları için çok teşekkür ederim.

Rezervasyon için: Tel: 0212 513 96 96 veya www.konyalilokantasi.com online rezervasyon linkini kullanabilirsiniz.